لازم است موزه موزه ابابيل يا عبرت در خود شهر طبس ساخته شود

طبس-سیدابوالفضل حقانی-سرپرستی یزد فردا:به نقل از خبرگزاري فارس در طبس، حجت‌الاسلام سيد ابراهيم مهاجريان در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه با اشاره به فرارسيدن پنجم ارديبهشت‌ماه، سالروز شكست مفتضحانه حمله نظامي آمريكاي جنايتكار در كوير طبس اظهار داشت: اين حادثه از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و در واقع نشان‌دهنده الهي بودن انقلاب ايران بود كه سبب اقتدار بيش از پيش نظام جمهوري اسلامي ايران و ريختن آبروي نداشته آمريكا شد.

وي ادامه داد: بايد مراسم گراميداشت سالروز شكست آمريكا در كوير طبس هر سال باشكوه‌تر از سال گذشته برگزار شود كه براي اين منظور بهتر است مديريت برگزاري اين مراسم به جاي مركز استان به شهرستان طبس واگذار شود تا اين مراسم با برنامه‌هاي پرمحتواتري برگزار شود.

خطيب جمعه طبس در مورد ساخت موزه ابابيل يا عبرت نيز خاطرنشان كرد: لازم است اين موزه در خود شهر طبس ساخته شود چراكه هزينه كردن بودجه در محل حادثه به دليل مسائل و مشكلات متعددي كه در آن منطقه وجود دارد به مصلحت نيست.

وي افزود: مدت‌هاست كه احداث اين موزه به تعويق افتاده است كه بايد با پيگيري جدي‌تر مسئولان، تامين زمين و كار ساخت آن هر چه سريع‌تر آغاز شود.

امام جمعه طبس در بخش ديگري از خطبه‌هاي نمازجمعه به موج بيداري اسلامي و خيزش گسترده كشورهاي اسلامي دنيا اشاره كرد و بيان داشت: شاهد هستيم كه به لطف خداوند متعال انقلاب كشورهاي اسلامي روز به روز گسترش مي‌يابد و جنايات آمريكا و ديگر هم‌دستانش براي همه مشخص مي‌شود.

وي عنوان كرد: جنايات سعودي‌ها و آل‌خليفه در كشور بحرين و جسارت به بزرگ‌ترين تابلوي نوراني جهان كه بر روي آن نام مبارك حضرت امام حسين (ع) نوشته شده بود و تخريب مساجد بحرين به دست آل‌سعود كه خود را خادم‌الحرمين مي‌داند، بسيار تاسف‌بار است.

مهاجريان يادآور شد: انتشار خبري مبني بر اينكه در آينده نزديك حسني نامبارك و برخي اطرافيان او محاكمه مي‌شوند سبب خوشحالي مردم مصر و كشورهاي منطقه شد كه اميدواريم هر چه زودتر تمام ظالمان به سزاي جنايات‌شان برسند.

وي به سالروز تاسيس حساب 100 حضرت امام (ره) و بنياد مسكن انقلاب اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: بنياد مسكن انقلاب اسلامي كه با فاصله كمي پس از پيروزي انقلاب اسلامي شكل گرفت از نهادهاي بسيار پربركت است كه در طول 31 سال كه از انقلاب اسلامي مي‌گذرد منشاء خدمات زيادي در شهرها و روستاها شده است.

خطيب جمعه طبس مهم‌ترين وظايف بنياد مسكن انقلاب اسلامي را احداث مسكن در شهر و روستا، تهيه و اجراي طرح‌ هادي روستاها، تهيه و تملك زمين و واگذاري آن به متقاضيان براي احداث مسكن، بهسازي مسكن‌هاي فرسوده در روستاها، اعطاي تسهيلات براي ساخت مسكن و ترميم بافت‌هاي روستايي معرفي كرد.

وي با اشاره به اينكه در طول دولت نهم و دهم با آغاز نهضت ساخت مسكن، اقدامات خوبي در راستاي ساخت مسكن انجام شده است از زحمات و مساعي ارزنده دست‌اندركاران بنياد مسكن انقلاب اسلامي تقدير كرد.

امام جمعه طبس در مورد روز ارتش جمهوري اسلامي نيز گفت: نيروهاي مسلح و به ‌ويژه ارتش جمهوري اسلامي ايران از جايگاهي بس عظيم و حساس در نظام برخوردار هستند كه ارتش در دوران دفاع مقدس و در جريان توطئه‌هاي دشمنان اقدامات قابل توجهي را انجام داد.

وي به سخني از اميرالمومنين حضرت علي (ع) در اين زمينه اشاره كرد كه مي‌فرمايند «نيروهاي مسلح به اذن خداوند متعال زينت براي واليان و حاكمان شايسته‌اند و مايه سرافرازي مردم هستند» و افزود: تامين امنيت مرزها با توجه به اينكه كشورمان از چهار جهت با كشورهايي همسايه است كه عموما داراي مشكلاتي هستند كار سختي است كه به‌ ويژه با توجه به شرايط خاص موجود در دنيا و منطقه، لازم است نيروهاي مسلح بيش از پيش هوشياري و آمادگي خود را حفظ كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا